Skip to content

Guide för Företagskunder

Kontohantering

1. Inbjudan att aktivera konto

Vi skickar inbjudningar att aktivera ert konto via mejl. Om ni inte har fått mejlet eller är intresserade av att bli ny företagskund, kontakta oss på info@ovolin.se. med namn, org nummer, address, faktura email, kort vad er avsigt är (målare, återförsäljare osv) När ni har fått inbjudan att aktivera ert konto, klicka på "Aktivera konto" i mejlet.

2. Aktivera konto

Länken i inbjudningsmejlet leder till vår hemsida där ni skapar ert lösenord. Kom ihåg att skriva ner lösenordet. Om ni glömmer det, finns det en funktion för att återställa kontot och skapa ett nytt lösenord.

3. Mitt konto-fliken

Klicka på kontikonen i hemsidans högra hörn för att hantera ditt konto. Här kan du se tidigare och pågående beställningar, hantera dina adressuppgifter och ladda ner dina inköpslistor.

Glömt lösenord

Vi på Ovolin har inte tillgång till de lösenord du angav när du aktiverade ditt konto. Om du har glömt ditt lösenord, klicka på "glömt lösenord" på inloggningssidan. Du kommer då att få ett mejl med instruktioner för att återställa ditt lösenord.

Beställningsprocess

1. Lägg varor i varukorgen

Hemsidan fungerar precis som vår vanliga sida men nu med nya priser och möjligheten att betala med faktura. Ditt företags rabatterade pris visas utan moms, medan det ordinarie priset inklusive moms visas för privatkunder.

2. Genomför din beställning

När alla produkter du vill beställa är tillagda i varukorgen, klicka på varukorgsikonen längst upp på hemsidans högra hörn. Kontrollera att allt stämmer och klicka sedan på "Fortsätt till kassan". Välj leveransmetod och godkänn villkoren innan du bekräftar din order.

Tveka inte att höra av er till info@ovolin.se ifall ni har några frågor!