Hoppa över till innehåll

Köpvillkor

KÖPVILKOR OVOLIN WEBSHOP

VI ÄR ANSLUTNA TILL ETT AV MARKNADENS SÄKRASTE BETALSYSTEM!
Köpvillkor säkerhetsinformation:
Din betalning är säkrat av NETS. Är det något du undrar över gällande köpvillkoren når du oss enklast på telefon 019-227181.

1. Köp. Vid beställning träffas avtal om köp först när Ovolin AB bekräftat beställningen
genom en manuell orderbekräftelse. Ovolin AB har ägande och återtaganderätt till samtliga produkter tills dess att fullständig betalning har erlagts från kund. För att handla hos oss måste du vara 18 år. Vi hänvisar till www.NETS.se för mer information rörande betalning.

2. Pris. All betalning sker i svenska kronor. I priserna ingår moms. 6% på böcker och 25% på
alla övriga varor.

3. Frakt vid webbeställning och betalning med kontokort får du en fast fraktkostnad om 125:- oavsett vikt och storlek på beställningen. Undantag är produkter som är skrymmande eller väldigt tunga. Det framgår när du beställer. Vid telefonbeställningar utgår gängse fraktkostnader. Tänk t.ex. på att småskickningar blir extra dyra, medan tunga och stora skickningar däremot är mer prisvärda.

4. Leveranser. Lagerstatus "I lager" betyder att varorna finns hos oss och är redo för omedelbar leverans, normalt inom 5 arbetsdagar. "Beställningsvara" betyder att varan måste beställas från vår leverantör och då kan leveranstiden vara något längre, normalt 10 dagar. Paketen levereras med Posten eller DHL.

5. Transportrisken Tillsammans med våra fraktpartners står vi för transportrisken dvs. risken för att varan skadas eller kommer bort under transporten från vårt lager till dig. Du och transportföretaget står för risken vid eventuell retur till oss.

6. Skadat gods. När du tar emot din vara är det viktigt att du omedelbart besiktigar paketet. Skulle emballaget och innehållet vara skadat så reklamerar du detta till ditt postcenter eller direkt till transportören. Spara alltid den bekräftelse du får på att ditt gods är skadat/reklamerat. Vi är tacksamma om du därefter meddelar oss. Dock senast inom en vecka.

7. Ångerrätt och öppet köp enligt distansavtalslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning. Vid
utnyttjande av ångerrätt/ öppet köp betalar du för frakten. Ångerrätt och öppet köp gäller inte då varor inte kan återlämnas i omonterat, obrukat och oskadat skick. Notera att ångerrätt ej gäller måttbeställda varor, typ tvinnad elsladd eller tyger. Ej heller öppnade färgburkar.

8. Reklamationer Om du vill reklamera en skadad eller felaktig produkt skall du kontakta oss via e-post eller telefon inom en vecka. Ovolin AB följer konsumentköplagen vilket innebär 36 månaders reklamationsrätt. Reklamationsrätten täcker endast ursprungliga fel, dvs fel som fanns i varan vid leverans. Detta gäller inte i de fall då vi ej kan hitta något fel på produkten eller då du orsakat skadan själv. Vanligt slitage ersätts ej.

10. Återbetalningar Återbetalningen sker omgående från att vi har mottagit och godkänt din retur.

11. Reservationer Vi reserverar oss för ändringar i priser till följd av stora prisavvikelser från våra leverantörer, felskrivningar eller andra fel som ligger utanför vår kontroll. I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.

Nedan följer länkar till Konsumentverket och ARN där du kan läsa mer detaljerat om Konsumentköplagen och Distansavtalslagen mm.


Vid en eventuell tvist följer vi alltid ARN:s rekommendationer.
www.konsumentverket.se www.arn.se