Hoppa över till innehåll

Fraktpolicy

*Följande villkor gäller på ovolin.se och inte i butiken.

Leveranser

Våra produkter levereras med PostNord (Service Point, Brev eller Home) inom 1-5 dagar efter de skickats. Vi strävar efter att behandla din beställning snabbt och effektivt. Observera att vissa varor kan vara slut i lager trots att de visas som tillgängliga på hemsidan. I dessa fall kontaktar vi kunden via e-post.

Ångerrätt och öppet köp

Du som kund har rätt att ångra ditt köp inom 30 dagar efter mottagandet av varan. Ångerrätt gäller inte för specialbeställda varor eller Äggoljetempera och all annan bruten färg. Kunden betalar för returfrakten.

Reklamationer

Om du vill reklamera en skadad eller felaktig produkt skall du kontakta oss via e-post eller telefon inom en vecka. Ovolin AB följer konsumentköplagen vilket innebär 36 månaders reklamationsrätt. Reklamationsrätten täcker endast ursprungliga fel, dvs fel som fanns i varan vid leverans. Detta gäller inte i de fall då vi ej kan hitta något fel på produkten eller då du orsakat skadan själv. Vanligt slitage ersätts ej.

Återbetalningar

Återbetalningar sker omgående från att vi har mottagit och godkänt din retur.

Reservationer

Vi reserverar oss för ändringar i priser till följd av stora prisavvikelser från våra leverantörer, felskrivningar eller andra fel som ligger utanför vår kontroll. I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.

Nedan följer länkar till Konsumentverket och ARN där du kan läsa mer detaljerat om Konsumentköplagen och Distansavtalslagen mm.

Vid en eventuell tvist följer vi alltid ARN:s rekommendationer.